Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Škoda udělá generální opravu vlaků NIM Express pro DB Regio

Škoda udělá generální opravu vlaků NIM Express pro DB Regio

17.4.2025 – autor: PETR SLONEK

Německý regionální železniční dopravce DB Regio si u společnosti Škoda Group objednal generální opravu až šesti dvoupodlažních vlaků NIM Express, které jezdí na frekventované vysokorychlostní trase mezi Norimberkem a Mnichovem. Každý z těchto vlaků má najeto už téměř 1,5 milionu kilometrů, proto projdou komplexní opravou v závodě Škody v Šumperku.

Škoda udělá generální opravu vlaků NIM Express pro DB Regio

Součástí smlouvy je opce na testování a generální opravu šestého vlaku. Práce mají být zahájeny ve třetím čtvrtletí letošního roku a jejich dokončení se plánuje na srpen 2028.
Modernizace vozidel zahrnuje generální opravy podvozků, dveří, trakčních měničů, motorů a dvojkolí a závěrečné zkoušky včetně rozsáhlé řady technických revizí. Kromě toho zakázka počítá s přepravou vlaků, dodávkou náhradních dílů s dlouhou dobou životnosti a možností dalších prací podle potřeby.
„Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit DB Regio tímto důležitým projektem generální opravy, který zajistí, že vlaky NIM Express budou nadále fungovat s maximální efektivitou a pohodlím pro cestující. Naše odborné znalosti v oblasti modernizace kolejových vozidel nám umožňují dodávat kvalitní řešení, která splňují potřeby provozovatelů i cestujících,“ řekl prezident regionu Západ a Sever ve skupině Škoda Jan Christoph Harder. 
Každá jednotka NIM se skládá z jednoho řídicího vozu, čtyř vložených, jednoho koncového vozu a výkonné lokomotivy Škoda 109E. Souprava nabízí celkem 676 sedadel k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Tato konfigurace zajišťuje spolehlivý a pohodlný provoz na frekventované trase Norimberk–Mnichov. 
Škoda vyrobila pro Bavorsko dohromady šest těchto dvoupodlažních push-pull souprav. Konstruovány jsou pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, v praxi ale jezdí nejvýše 190 km/h. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny se čtyřletým zpožděním v listopadu 2020. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ÖBB hlásí rekordní počet cestujícíchÖBB hlásí rekordní počet cestujících

8.4.2025 - Rakouské státní dráhy ÖBB zaznamenaly v loňském roce absolutní rekord v počtu přepravených cestujících ve svých vlacích. Dopravce v roce 2024 přepravil dohromady 511 milionů lidí, zatímco o rok dříve to bylo 494 milionů… »

ÖBB koupí dalších 30 elektrických jednotek Mireo ÖBB koupí dalších 30 elektrických jednotek Mireo

28.3.2025 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) si u Siemens Mobility objednaly dalších 30 elektrických jednotek Mireo pro příměstskou a regionální dopravu. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní… »

Siemens má první zakázku na Vectrony s bateriovým modulemSiemens má první zakázku na Vectrony s bateriovým modulem

23.3.2025 - Společnost Siemens Mobility získala první zakázku na elektrické lokomotivy Vectron s bateriovým modulem poslední míle. Dva stroje s tímto modulem pro krátkou jízdu mimo elektrifikované tratě si objednala švýcarská společnost Widmer… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika